Inför ditt besök på Internetdagarna

Varmt välkommen till Internetdagarna 2023! Här hittar du praktisk information som kan vara bra att ha koll på inför ditt besök.

Du deltar i konferensen Internetdagarna via eventplattformen InvitePeople. Våra konferencierer Aisha Mossberg och Måns Jonasson inleder respektive dag kl. 08:30 med ett försnack från Huvudscenen.

På huvudscenen kan du även ta del av huvudtalarnas presentationer klockan 9:00 och 14:15. När dagens program börjar gå mot sitt slut intar Aisha och Måns huvudscenen igen för att sammanfatta dagen.

Precis som när du deltar på en fysisk konferens så är det bra att du kommer i tid. På så vis hinner du bekanta dig med eventplattformen InvitePeople i god tid innan vi drar igång. Tänk på att vi sänder live och att du inte kan hoppa tillbaka i sändningen – ta därför bensträckare och kaffepauser på utsatt tid, så missar du inget!

Upplev Internetdagarna på bästa sätt

Inför ditt besök är det en god idé att titta igenom filmen nedan för att se hur eventplattformen InvitePeople fungerar. Aisha och Måns visar vilka funktioner du behöver ha koll på, hur du sätter ihop ditt dagsschema och var du ser konferensens huvudtalare och pausaktiviteter.

Följ Internetdagarna i sociala medier

Så får du koll på det tekniska

Du behöver en dator med webbläsare och stabil internetuppkoppling. Följ den här checklistan innan konferensen börjar:

  • För att upplevelsen ska bli optimal rekommenderar vi att använda dator, då kan du delta fullt ut i både sändning och chatt. Vill du bara titta på sändningen så funkar det med mobilen också.
  • Använd en dator med uppdaterad webbläsare, helst Google Chrome, Microsoft Edge (baserad på Chromium) eller Mozilla Firefox.
  • Ha inte andra mötesverktyg öppna så som Zoom, Microsoft Teams och så vidare. Stäng ner dessa för att säkerställa att kameran är dedikerad till InvitePeople.
  • Stäng av eventuellt VPN om du upplever problem.
  • Om du skulle bli utkastad ur ett fokuspass beror det troligtvis på nätverksproblem. Då kan du prova att ladda om sidan och checka in igen. Oftast fungerar detta.
  • Säkerställ att du har rätt inställningar på din eventuella brandvägg så att eventplattformen InvitePeople är godkänd.
  • Om du vill videochatta med någon – använd hörlurar för att få bra ljud.
  • Funkar det fortfarande inte? Mejla oss på: internetdagarna@springconf.com.

Så får du tillgång till eventplattformen

Måndagen den 13 november skickas din deltagarlänk ut. Den är personlig och skickas till den mejladress som du angav när du köpte biljett. Via den kan du logga in på eventplattformen InvitePeople och fylla i din profil med personlig information och en bild. Genom att fylla i din profil blir det enklare för andra att kontakta dig. Likaså kan du lätt kontakta andra om du ser någon som är i samma bransch eller har liknande intressen som du. Precis som på en fysisk konferens ökar det gemenskapen och gör det roligare om du ser deltagare du känner igen.

Du kan kontakta personer du vet är på plats på Internetdagarna i en enskild chatt, ni kan skriva eller videochatta. Detta gör du under Mina meddelanden. Du kan även chatta i de allmänna utrymmena, där hittar du chatten på höger sida.

Så deltar du

Under fliken Huvudscen kommer vi att presentera våra huvudtalare och även ha vårt för- och eftersnack. Under fliken Program i huvudmenyn hittar du Internetdagarnas alla programpunkter, även kallade fokuspass. Internetdagarna innehåller olika fokusområden som i sin tur består av ett antal fokuspass. Fokuspassen inom de olika fokusområdena pågår parallellt under dagen.

Du kan plocka ihop ditt eget dagsschema med de fokuspass du vill delta i. Du lägger till programpunkter i ditt schema genom att trycka på Lägg till, du deltar sedan genom att trycka på Checka-in-knappen på varje enskild programpunkt/fokuspass. Du kan alltid gå till sidan Program för att välja ett annat fokuspass.

Om du får problem

Om du stöter på tekniska problem kan du hitta många av svaren på sidan Vanliga frågor. Är du inne i eventplattformen InvitePeople kan du få hjälp under fliken Support. Du kan även kontakta vår tekniska support genom att mejla internetdagarna@springconf.com.

Schema och hålltider

Måndag 20 november
08:30–09:00 Försnack
09:00–10:00 Huvudtalare Abeba Birhane
10:00–11:00 Valfritt fokuspass
11:00–11:15 Fika
11:15–12:15 Valfritt fokuspass
12:15–13:00 Lunch
13:00–14:00 Valfritt fokuspass
14:00–14:15 Fika
14:15–15:00 Huvudtalare Cory Doctorow
15:00–15:30 Eftersnack

Tisdag 21 november
08:30–09:00 Försnack
09:00–10:00 Huvudtalare Ann Reardon
10:00–11:00 Valfritt fokuspass
11:00–11:15 Fika
11:15–12:15 Valfritt fokuspass
12:15–13:00 Lunch
13:00–14:00 Valfritt fokuspass
14:00–14:15 Fika
14:15–15:00 Huvudtalare Sasha Luccioni
15:00–15:30 Eftersnack

Tips för en trevlig konferensupplevelse

Det är ett fullspäckat program med mycket aktiviteter under dagen. Ett tips är att du har lunchen klar så att du både hinner äta, sträcka på benen och besöka Fikarummet under lunchpausen.

Uppförandekod

Alla på Internetdagarna ska bemötas med respekt, oavsett om de står på scen som talare, deltar i diskussioner via sociala medier eller chattar i pauserna. Läs hela uppförandekoden här.